FAQ
Hoppinshop.be is een samenwerking van intercommunales
Interleuven en Haviland
Wie kan en mag bestellen via de Hoppinshop?
In de openbare aanbesteding, die aan de basis ligt van de Hoppinshop, werden alle lokale besturen van de provincie Vlaams-Brabant, de intercommunale Haviland en de intercommunale Interleuven opgenomen als begunstigde aanbestedende overheid. Dit betekent dat alle lokale besturen van de provincie Vlaams-Brabant, Haviland en Interleuven bestellingen kunnen en mogen plaatsen via de Hoppinshop.
Hoe gebruik ik de Hoppinshop?
Via de website van de Hoppinshop is het mogelijk om je bestelling te plaatsen. Elk lokaal bestuur krijgt zijn eigen unieke klantenaccount. Hiermee krijg je toegang tot het afgeschermde winkelgedeelte, waar je alle producten terugvindt met hun prijs en de mogelijkheid om ze aan je winkelwagen toe te voegen.
Eens je bestelling geplaatst en verwerkt is, loopt alle communicatie rechtstreeks tussen de gemeente en de leverancier (facturatie, levering, enz.).
Hoe kom ik aan mijn klantenaccount?
Voor elke gemeente wordt één uniek klantenaccount aangemaakt. Dit account gebruik je om toegang te krijgen tot het winkelgedeelte van de Hoppinshop.
Om dit klantenaccount aan te maken, stuur je een mail naar hoppinshop@interleuven.be waarin je een mailadres opgeeft dat wij met dit klantenaccount koppelen.
Gebruik hiervoor best een algemeen mailadres (bv. mobiliteit@lokaalbestuur.be). Het gebruik van een algemeen mailadres zorgt ervoor dat de bestellingen steeds gemakkelijk kunnen opgevolgd worden (bv. in geval van vakantie van een medewerker).
Hoe lang loopt de Hoppinshop?
De Hoppinshop loopt zeker voor 2 jaar (tot eind 2025). Een verlenging tot maximaal 4 jaar (tot eind 2027) is mogelijk en zal tijdig gecommuniceerd worden. Alle bestellingen die binnen deze termijn worden geplaatst, worden geleverd, ook al valt de leverdatum na deze termijn.
Wat zijn de verwachte levertermijnen?
Bij de bestelling geeft de besteller (lokaal bestuur, intercommunale) een gewenste datum van levering op.
Wanneer de effectieve levering gebeurt, wordt afgestemd tussen de besteller en de leverancier. Deze datum ligt ten vroegste op de gewenste leverdatum.
Wat valt er onder de Hoppin-huisstijl en is bijgevolg subsidieerbaar?
Als je als lokaal bestuur subsidies aanvraagt voor de aanleg of herinrichting van een Hoppinpunt, staat er in de voorwaarden dat de merkarchitectuur moet worden toegepast. Een verduidelijking van wat de specifieke huisstijl voor Hoppinpunten inhoudt, vindt je hier terug.
Door het Agentschap Wegen & Verkeer werd een ontwerpwijzer Hoppinpunten uitgewerkt. Deze is hier terug te vinden.
Er werd hieromtrent nog bijkomend verduidelijking gevraagd aan het team Hoppinpunten van het Departement Mobiliteit en Openbare Werken. Dit antwoord wordt aangevuld van zodra er een antwoord vanuit het Departement werd ontvangen.
Nog vragen?
Het antwoord op je vraag niet gevonden? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren!